Zaznacz stronę

STRYJO NIKOLA KOŁODZIEJCZYK

English version

Stryjo breaks the scheme of a jazz trio and employs democracy and interaction in place of leadership and comping. After touring with original compositions they gradually started to improvise whole concerts, inventing compositions as they went. When improvising they go beyond the typical building blocks of trio idiom with a linear storytelling. Most musicians today break the convention by playing free, but Stryjo has a different kind of invention going on. Lyrical and enthralling, their joint narrative tells about their musical respect for each other, being at the same time persuasive, inspiring and welcoming to the audience. It is modern European jazz, referring to the roots of classical music, drawing inspiration from Polish folk music, flamenco, disco, punk, IDM and World Music. Freedom of juggling harmony, almost Bach-like melodies and clarity create unpretentious approach to musical form, provide a steady stream of positive musical energy.

 

 

Stryjo łamie schematy jazzowego trio i wprowadza tam procesy demokratyczne i interaktywność. Zamiast budować utwory z typowych klocków oni opowiadają historie. Większość poszukujących muzyków kieruje dziś swe poszukiwania w stronę grania free ale Stryjo ma co innego na myśli – liryczne i wciągające wspólne opowieści, które mówią o szacunku i wartości słuchania w muzyce.

Stryjo to połączenie kreatywnych umysłów Michała Bryndala, Nikoli Kołodziejczyka i Macieja Szczycińskiego. Razem tworzą muzykę komunikatywną, spójną i żywiołową – wymykającą się sztywnej klasyfikacji. Być może to wynik połączenia dopełniających się temperamentów muzyków – Michał Bryndal jest znany ze współpracy z takimi zespołami jak Voo-Voo, Wojtek Mazolewski Quintet, Sofa – Nikola Kołodziejczyk komponował m.in. dla Richarda Bony i Metropole Orkest a Maciej Szczyciński zapraszany do zespołów przez Zbigniewa Namysłowskiego, Miki Urbaniak czy Michała Bajora grał również z The Hilliard Ensemble i równie komfortowo czuje sie w studiach nagraniowych, wykonując muzykę filmową lub kameralną.

Po serii koncertów za granicami kraju, m.in. w Korei Pdn. Singapurze i na Węgrzech nadszedł czas na wydawnictwo płytowe i wiosenną polską trasę koncertową.

John Kelman, Allaboutjazz:„Tak jak najlepsza swobodna improwizacja brzmi tak jakby była efektem narzuconej formy – gdyż jej celem jest ciągłe tworzenie struktury z niczego – tak koncert Stryjo był absolutnym sukcesem.Muzyka była tworzona w zasadzie ze świeżego powietrza, a jednak brzmiała jakby była wcześniej zaplanowana. Komunikacja wewnętrzna członków zespołu – komponujących w trakcie grania – była godna podziwu. Małe motywy któregokolwiek z muzyków były przejmowane i ekstrapolowane przez pozostałych.”



Dziękujemy. Potwierdź swój adres email na skrzynce pocztowej

Pin It on Pinterest